ماءالشعیر برای دختر دار شدن

مزایا ماء الشعیر ,استفاده از ماء الشعیر,همه چیز درباره ماء الشعیر,رابطه و تاثیر ماء الشعیر,همه چیز در مورد ماء الشعیر,فواید و مضرات ماء الشعیر,خواص ماء الشعیر,فواید ماء الشعیر,تاثیر خواص ماء الشعیر,آشنایی با خواص ماء الشعیر,آشنایی با فواید ماء الشعیر,آشنایی با فواید و عوارض ماء الشعیر,تاثیر خوردن و مصرف ماء الشعیر

ماءالشعیر

توضیحاتی در مورد ماء الشعیر

ماءالشعیر، نوشیدنی تولیدشده از مالت، رازک، آب آشامیدنی و گاهی مخمر است استفاده می کنند. جوها بعد از بوجاری و شست وشو، به مرحله جوانه زنی برده می شوند و پس از جوانه زنی مطلوب، جوی جوانه زده را برای تولید مالت به مرحله کوره گذاری منتقل می کنند. مالت پس از طی 3 مرحله خیساندن، جوانه زنی و کوره گذاری به دست می آید. هدف از مالت سازی، فعال کردن برخی از آنزیم های موجود در جوی مورد استفاده، برای تولید ترکیب هایی همچون پپتیدهای کوچک، اسیدهای آمینه آزاد و قندهای قابل تخمیر (نظیر قند مالتوز) است. در این مرحله از تولید ماءالشعیر، علاوه بر ترکیبات یادشده، ویتامین های ب1، ب2و ب5 هم تولید می شوند. سپس مالت را خیس و آسیاب می کنند و به آن رازک و شکر می افزایند و برای جلوگیری از تخمیر توسط مخمرهای وحشی، محصول را تحت شوک حرارتی قرار می دهند و با آب گازدار مخلوط می کنند و پس از فیلتر و پر کردن، فرآیند حرارتی را به انجام می رسانند.

ماء الشعیر چیست

ماءالشعیر نوعی نوشیدنی گازدار غیرالکلی است که از عصارهٔ جوانهٔ جو به‌دست می‌آید. در لغت‌نامه دهخدا ماءالشعیر این‌گونه تعریف شده‌است: آب مقشر مطبوخ جو، داروئی که از مطبوخ جو حاصل کنند و به بیمار دهند، آبی که در آن جو ریزند و جوشانند.

نام انواع ماء الشعیر

ماشعیر، آب جو، کوشاب، کشکاب، جوآب، ماء مبارک آبجوی حلال

ماء الشعیر و پوکی استخوان

مواد سازنده ماالشعیر از لخته شدن خون تا حد بالایی بدن را مقاوم می کنند. نوشیدن ماالشعیر می تواند از دیابت جلوگیری کند. ماالشعیر استحکام استخوان ها بیشتر و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. بعضی از ویتامین های ماالشعیر از پوست محافظت کرده و برای سلامت آن مفید می باشند. ماالشعیر پوست شما را شفاف و قابل انعطاف تر می کند. مواد ماالشعیر کمک می کنند که تشنگی شما بهتر و سریعتر از نوشیدن آب رفع شود. ماالشعیر حاوی مالت جو، گلوکز، ویتامین های گروه B، ویتامین C، اسیدهای آمینه و آب کربوناته است. رشد بدن به خصوص سلول های مغزی در کودکان با نوشیدن ماء الشعیر تسریع می باید.

طرز تهیه و تولید ماء الشعیر

در تمام دنیا از نوعی جو به نام جوی دو ردیفه برای آبجو سازی استفاده می‌شود. جو پس از ورود به کارخانه پاک و تمیز می‌شود. پس از جدا شدن کلیهٔ ناخالصی‌ها به مخازن شست‌وشو و ضدعفونی منتقل می‌شوند، سپس به سالن جوانه‌زنی هدایت شده و پس از پنج روز به کوره فرستاده می‌شوند. دمای سالن بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت آن بالای ۷۰ درصد است که این شرایط باعث می‌شود تا جو بین ۹ تا ۱۱ میلی‌متر جوانه زده و به مالت تبدیل شود. بعد از آن مالت به واحد پخت می‌رود و در مخزنی ریخته شده، برای ۳۰ دقیقه خیس خورده، آسیاب شده و در تانک پخت ریخته می‌شود. مالت را همراه با آب به مدت ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه و در دمای ۷۶ درجه سانتی‌گراد می‌پزند. سپس تانک فیلتراسیون منتقل شده و تفاله از آن جدا می‌شود. مایع بدست آمده به تانک جوش منتقل شده و در آنجا عصارهٔ رازک و شکر به آن افزوده می‌شود. رازک ویژگی‌های خاصی به این نوشیدنی می‌دهد. با رسوب پروتئین باعث شفافیت آن می‌شود عطر خاصی به آن می‌بخشد همچنین ته مزه تلخ ماءالشعیر مربوط به رازک است و نیز با خاصیت آنتی‌بیوتیکی که به پایداری ماءالشعیر کمک می‌کند، موجبات ثبات این نوشیدنی را فراهم می‌نماید. مایع بدست آمده به چیلر منتقل شده و در آنجا شوک حرارتی داده می‌شود تا از الکلی شدن جلوگیری شود. شربت بدست آمده به سردخانه رفته و حجم آن با آب دو برابر شده، سپس وارد دستگاه فیلتراسیون می‌شود تا مایع شفافی به نام ماءالشعیر بدست می‌آید. در سالن بسته‌بندی مایع بدست آمده در شیشه یا قوطی ریخته شده و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۷۲ درجه سانتی‌گراد پاستوریزه می‌شود

ماء الشعیر و سنگ کلیه

دفع رسوبات کلیه و جلو گیری از تشکیل سنگ های کلیوی و ادراری، ضد عفونی کردن روده، افزایش شیردهی در مادران از فواید عالی ماءالشعیر است. فع خستگی اعصاب، کمک به دفع سنگ های کلیوی در صورت عدم مصرف افراطی و جلوگیری از تشکیل این سنگ ها در صورت مصرف متناسب از دیگر خواص آن است.همچنین ماءالشعیر در تامین آب و الکترولیت های بدن نوشیدنی مناسبی است. جو یکی از غلات است که از قدیم به عنوان منبع تامین غذای بشر مطرح بوده است و خود نیز دارای اکثر مواد مغذی موجود در غلات است. البته امروزه گندم جای او را گرفته، زیرا در نانوایی استفاده از آن رایج تر است.

خواص و فواید ماء الشعیر

افزایش ضریب هوشی بازسازی و تأمین انرژی ازدست‌رفتهٔ بدن بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب خواص درمانی برای خانم‌های باردار و شیرده جلوگیری از وبا درمان یبوست دفع سنگ کلیه، مُدِر، ضدعفونی‌کنندهٔ دستگاه گوارش و دستگاه تنفس رشد مو و جلوگیری از ریزش آن رفع تشنگی رفع خستگی اعصاب، رفع اضطراب کاهش ابتلا به پرفشاری خون کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان محافظت از بدن در برابر سکته‌های قلبی و مغزی مفید برای پوست

ماء الشعیر و ویتامین های گروه B

ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C ، ویتامین های گروه B ، اسیدهای آلی، انواع آمینواسید ها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است.کاشت مو ماءالشعیر یکی از نوشیدنی های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می شود و در رفع تشنگی مؤثر است. هر 100 سی سی ماءالشعیر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد. ویتامین های گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می شوند که در سنتز می انجی های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می شوند. ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم ها دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی نیز مؤثر است. ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ های کلیوی کمک می کند. ماءالشعیر در تأمین آب و الکترولیت های بدن مؤثر است همچنین ماءالشعیر از استحصال دانه های جو به دست می آید و علاوه بر جو، آب رازک و سایر افزودنی های مجاز خوراکی نیز در آن به کار می روند.

رابطه چاقی و ماء الشعیر

بعضی از افراد در مواقعی که بیرون از منزل هستند عادت کرده اند که از ماء الشعیر به جای آب بعد از هر وعده ی غذایی استفاده کنند. پس از مدتی این گروه متوجه می شوند که دچار اضافه وزن شده اند و شکم آورده اند. جالب است بدانید که بر خلاف آنچه اغلب مردم تصور می کنند، ماء الشعیر باعث شکم آوردن آنها نمی شود. آنچه موجب جمع شدن این بافت چربی در بدن آنها شده است. دریافت کالری مازاد بر نیاز آنهاست، ماء الشعیر کالری قابل توجهی دارد. هرچند که این میزان کالری از انواع دیگر نوشابه های کولادار کمتر است. ولی ناچیز هم نیست. وقتی شما از ماء الشعیر به جای آب استفاده می کنید. در واقع در حال رساندن کالری به بدن تان هستید. این کالری های اضافه بر نیاز بدن که به صورت چربی ذخیره می شوند. در آقایان در اطراف شکم جمع می شوند و در خانم ها در اطراف باسن ها و ران ها (و البته پس از شروع دوره ی یائسگی، در اطراف شکم). اگر از هر منبعی بیش از انرژی مورد نیاز بدن تان کالری دریافت کنید. تعادل ساده ی انرژی دریافتی و مصرفی بدن تان به هم می خورد و مازاد این کالری به صورت بافت چربی در بدن شما ذخیره می شود. با مصرف ماء الشعیر، روزانه حدود 120 تا 150 کیلوکالری اضافه بر آنچه می خورید دریافت می کنید. حالا محاسبه کنید این کالری اضافه در ماه معادل چه عددی خواهد شد؟ بله، درست حدس زدید! معادل یک کیلو چربی؛ که می تواند در ناحیه ی شکم شما شود.

مصرف ماء الشعیر در زنان

کارشناسان تغذیه معتقدند که مصرف زیاد ماء الشعیرهای گازدار، به ویژه در زنان باعث اختلال جذب کلسیم بدن می شود. در جریان تولید ماء الشعیر، مقداری قند نیز از نوع مالتوز که حاوی دو مولکول گلوکز است. تولید می شود که نهایتاً مقدار آن قابل توجه نیست. در واقع ماء الشعیر دارای درصد بسیار زیادی آب، مقداری قند مالتوز و دسته یی از ویتامین های گروه B است. اگر فرآیند تولید، طبیعی و مطلوب باشد ماء الشعیر یک نوشیدنی مؤثر است. اما اگر فرآیند، تولید مطلوبی نداشته باشد، ممکن است حاوی الکل نیز باشد که تولیدکننده ها معمولاً آن را بدون الکل می کنند. از آنجایی که مالتوز و ویتامین های B باعث جذب بهتر مواد غذایی می شوند، مصرف زیاد ماء الشعیر در کنار مصرف مواد غذایی به جای آب می تواند به روند چاق شدن و جذب بهتر مواد غذایی کمک کند. اخیراً ماء الشعیرهای طعم دار طرفداران زیادی پیدا کرده است. به این نوع از ماء الشعیرها شکر و اسانس میوه جات افزوده می شود که به عنوان ماده ی غیرتغذیه یی، بر انرژی فرد می افزاید و چاقی را به دنبال دارد. ایرادی که به ماء الشعیر غیرتغذیه یی، بر انرژی فرد می افزاید و چاقی را به دنبال دارد. ایرادی که به ماء الشعیر می توان گرفت وجود گاز در آن است. به زنان توصیه می شود از ماء الشعیرهایی که از گاز کمتری برخوردارند، استفاده کنند، زیرا گاز باعث اختلال در جذب کلسیم در بدن آنها می شود مصرف کم و مناسب ماء الشعیر موجب بهبود و تسریع کارکرد کلیه خواهد شد. به افرادی که دچار سنگ کلیه هستند نوع تلخ ماء الشعیر توصیه می شود؛ که البته باید میزان مصرف آن مناسب باشد؛ چرا که مصرف بیش از حد نیز می تواند نتیجه ی معکوس به دنبال داشته باشد.

ماء الشعیر

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشیدنی ماءالشعیر برای افراد چاق و افرادی که دیابت دارند به عنوان یک نوشیدنی مفید توصیه نمی‌شود. مجید کاراندیش اظهار داشت: ماءالشعیر جزو نوشابه‌های گازدار محسوب می‌شود که در بسیاری از موارد به عنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است ولی با توجه به اطلاعاتی که درباره آن منتشر شده؛ این نوشیدنی، قندخون را افزایش می‌دهد و افرادی که مبتلا به بیماری دیابت یا پیش‌دیابت هستند باید از مصرف آن خودداری کنند. وی ادامه داد: در افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند ممکن است مصرف نوشیدنی ماءالشعیر در مواردی که سنگ کلیه در حال خروج از کلیه و عبور از مجرای اداراری باشد، موجب سهولت عبور سنگ از مجرای اداری شود ولی در مواردی که سنگ، در کلیه قرار گرفته و در حال خروج از کلیه نیست؛ در این صورت، مصرف ماءالشعیر کمکی نمی‌کند. این متخصص تغذیه افزود: همچنین مصرف زیاد این نوشیدنی موجب چاقی در افراد می‌شود و عوارض چاقی را نیز بیشتر می‌کند.

مضرات ماء الشعیر

بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از سنگ کلیه و همچنین جلوگیری از بزرگ شدن اندازه سنگ‌های کلیوی، مصرف مقدار کافی آب سالم است که به ویژه پیش از خواب توصیه می‌شود. وی تصریح کرد: در عصاره مالت، که ماءالشعیر از آن درست می‌شود، مقداری ویتامین‌های گروه b وجود دارد که از مواد مغذی محسوب می‌شوند ولی زمانی که به نوشابه‌های گازدار تبدیل می‌شوند، مقداری از خواص آن‌ها کم می‌شود. این متخصص تغذیه یادآور شد: به افرادی که دچار ناراحتی گوارشی و بیماری التهاب هستند توصیه می‌شود این نوشیدنی را مصرف نکنند، زیرا حالت گازدار بودن ماءالشعیرها برای این افراد مضر است. کاراندیش درباره حساسیت‌هایی که پس از مصرف ماءالشعیر با طعم‌های مختلف ایجاد می‌شود، گفت: اگر افراد پس از مصرف ماءالشعیر با طعم‌های مختلف، دچار هرگونه حساسیت در دستگاه گوارش یا دستگاه تناسلی می‌شوند، باید از مصرف آن خودداری کنند. وی عنوان کرد: ماءالشعیر باید در قوطی‌ها و بطری‌های تیره قرار گیرد زیرا این نوشیدنی دارای ویتامین‌های گروه b است که بعضی از آنها به نور حساس هستند و اگر در معرض نور قرار بگیرند ویتامین‌های آنها غیرفعال می‌شوند.

خواص ماء الشعیر برای مو

تقویت مو با ماءالشعیر هر نوع مویی احتیاج به تقویت دارد و برای آنکه بهترین وضعیت را به خود بگیرد و خوش حالت و در عین حال نرم و لطیف باشد باید به آن رسیدگی شود. یک شیشه ماءالشعیر را باز کرده و در هوای آزاد بگذارید تا طعم آن عوض شود و به عبارت دیگر گاز آن خارج شود، پس از آنکه موهای خود را شامپو زدید و با آب بطور کامل شستید و خشک کردید موهای خود را با مایع فوق بشویید و ماساژ دهید. اکنون سر خود را با پارچه و یا حوله ببندید .

بیشتر بخوانید : نوشابهلبنیات

علت درد شست پای راست

آزمایش تیروئید نوزاد چیست

درد جای آمپول پروژسترون

آزمایش ایدز رایگان در اصفهان

کشت خربزه درختی در ایران

علت درد شست پا راست

آزمایش تیروئید نوزادان نارس

درد جای آمپول دندان

آزمایش ایدز رایگان در تهران

پاپایا خربزه درختی خواص

نقرس و درد شست پا

جواب آزمایش تیروئید در بارداری

درمان درد جای آمپول دندان

جواب آزمایش ایدز چگونه است

سردرد شدید در شیردهی

درمان درد شست پا در اثر نقرس

تفسیر آزمایش تیروئید در بارداری

درد جای امپول سزارین

آزمایش Hiv چگونه است

سردرد شدید پشت سر