دورامین

دورامین

دورامین

دورامین

جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل ,جراحی دندان عقل نیمه نهفته,جراحی دندان عقل نهفته افقی,جراحی دندان عقل درد دارد,جراحی دندان عقل به انگلیسی,جراحی دندان عقل نهفته درد دارد

جراحی دندان عقل , جراحی دندان عقل نیمه نهفته , جراحی دندان عقل نهفته افقی , جراحی دندان عقل درد دارد

توضیحاتی در مورد جراحی دندان عقل

عمل جراحی برای کشیدن دندان عقل یکی از رایج‌ترین جراحی‌های دندان است که برای بهبودی تا دو هفته فرصت نیاز دراد و مراقبت درست از جراحت‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا با سرعت بیشتری بهبود یابد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد و ورم بعد از جراحی دندان عقل نیمه نهفته روی عصب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ورم بعد از جراحی دندان عقل

دندان‌های عقل، دندان‌های بزرگی هستند که در بیشتر افراد بین سنین ۱۷ تا ۲۵ سالگی در انتهای دهان رشد می‌کنند اما ممکن است برخی افراد دندان عقل نداشته باشند. در برخی موارد لثه‌ جای کافی برای رشد دندان‌های عقل ندارد که باعث می‌شود این دندان‌ها به صورت نصفه یا با زاویه‌ای نامناسب رشد کنند و باعث بروز مشکلاتی مانند درد یا عفونت شوند. اثرات ناشی از جراحی دندان عقل به طور تدریجی بهبود می‌یابد و کبودی، تورم و درد پس از جراحی برای التیام به زمان نیاز دارد.

جراحی دندان عقل و بخیه

در برخی از موارد پس از جراحی فرد به بخیه نیاز دارد که معمولا پس از یک هفته بخیه‌ها برداشته می‌شوند. فرایند بهبود این جراحی بدین ترتیب است که: – ۲۴ ساعت اول: لخته‌های خون شکل می‌گیرند. – دو تا سه روز: تورم دهان و گونه‌ها بهبود می‌یابد. – هفت روز: دندان پزشک بخیه‌ها را بر می‌دارد. – هفت تا ۱۰ روز: سفتی و خشکی فک از بین می‌رود. – دو هفته: هر گونه کبودی روی صورت ناپدید می‌شود. اگرچه زمان بهبودی برای افراد متفاوت است اما در صورت آلودگی زخم‌ها یا دستکاری لخته‌های خونی، روند بهبودی طولانی‌تر خواهد شد. لخته‌های خون بخش مهمی از روند بهبود هستند چرا که از خون ریزی بیش از حد جلوگیری و از عفونت زخم محافظت کرده و اجازه می‌دهند که بافت جدید رشد کند و همچنین از استخوان‌های در معرض هوا محافظت می‌کنند و به همین دلیل نباید در ۲۴ ساعت اول از بین بروند. بنابراین از مسواک زدن در محل جراحی، شستشوی دهان، نوشیدن نوشیدنی‌های گرم، خوردن غذاهایی که به جویدن نیاز دارند، مکیدن با نی، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل حداقل تا ۲۴ ساعت خودداری کنید و پس از این مدت دهان خود را به آرامی با محلول ضد عفونی شست و شو دهید.

  • سنگچول عزیزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی